• Tel. : 8 37 312430

KAUNO LOPŠELIS-DARŽELIS „ŽELMENĖLIS“
ĮSTAIGOS KASMETINIS VIDAUS ĮSIVERTINIMAS

Darželio įsivertinimo procesas susideda iš penkių etapų, iš viso apimančių devynis žingsnius. Vertinimo žingsniai nėra identiški, tačiau iš principo vertinimo proceso logikai neprieštarauja ir tiksliau detalizuoja vertinimo procesą.
Vertinimo proceso etapai:

(1) Vertinimo srities apibrėžimas (1 žingsnis);
(2) Vertinimo koncepcijos kūrimas (2–5 žingsniai);
(3) Instrumentų kūrimas (6 žingsnis);
(4) Vertinimo atlikimas (7 žingsnis);
(5) Analizė ir priemonių planavimas (8 ir 9 žingsniai).

Kiekvienais metais įstaigoje vykdomas įstaigos veiklos įsivertinimas. Vidaus auditą, kuris dalomas į platųjį ir giluminį, įstaigoje vykdo direktoriaus įsakymu patvirtinta vidaus audito grupė. Atlikdami „platųjį“ auditą įstaigos bendruomenė analizuoja visas įstaigos veiklos sritis ir rodiklius, vertina kiekvieną pagalbinį rodiklį keturiais lygmenimis: 4 – labai gerai; 3 – gerai; 2 – patenkinamai; 1 – nepatenkinamai. Atlikdami „giluminį“ renkasi vieną veiklos sritį ir į ją gilinasi išsamiau, pasirinkdami platesnę tyrimo formų paletę. Išsamiam pasirinkto rodiklio (-ių) įvertinimui naudojami metodai (pvz., dokumentų analizė, anketavimas, stebėjimas, lyginamoji analizė, diskusijos ir pan.), tyrimuose siekiama sužinoti kuo išsamesnę visos bendruomonės nuomonę apie vertinamus veiklos aspektus.Vidaus audito grupė kuria klausimyną, atlieka tyrimą bei apibendrina gautus duomenis ir juos pateikia įstaigos, pedagogų tarybai, administracijai. Aptarti rezultatai pateikiami bendruomenei interneto puslapyje, tarybų posėdžiuose, įtraukiami į metų veiklos programas, strateginius, kvalifikacijos kėlimo ir kitus planus.

2013 METŲ ,,PLAČIOJO‘‘ ĮSIVERTINIMO REZULTATAI
2013 metais spalio mėnesį įstaigoje atliktas ,,platusis‘‘ auditas. Įstaigos darbuotojams buvo išdalintos 43 anketos, iš kurių atgal grįžo 42. Remiantis anketų rezultatais, įstaigos privalumai- tai mokyklos įvaizdis, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas, vaiko pasiekimų kokybė, vaiko teisių garantavimas ir atstovavimas, personalo politika, mokyklos vadovų veiklos veiksmingumas, šeimos ir darželio bendradarbiavimas ugdymo procese. Tobulinti pasirinkome ugdymo proceso kokybę, vaiko raidos ir pasiekimų vertinimo sistemą ir materialinę aplinką.

2013 METŲ,, GILUMINIO ‘‘ĮSIVERTINIMO IŠVADOS
Atlikus giluminio audito anketinę apklausą, išryškėjo, jog ugdymo proceso kokybę atspindi tai, kad 80 % bendruomenės narių ugdymo proceso organizavimą laiko tikslingu, sistemingu, patobulėjo metodų, būdų taikymo įvairovė, tačiau reikia nuolat gerinti ir stiprinti ugdymo procesą, siekiant ugdomosios veiklos kokybės: kūrybiškumo, ugdytojo ir ugdytinio sąveikos. Įstaiga novatoriškai sprendžia ugdymo proceso organizavimo struktūrinius iššūkius.
Sukurta vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo sistema pagal priešmokyklinio ugdymo standartus ir įstaigos pedagogų parengtą ikimokyklinio ugdymo struktūrą. 65% pedagogų teigia, kad ji nėra informatyvi, trūksta tėvų iniciatyvumo, neatspindi pokyčių, vaiko autentiškumo.
Ugdymo(si) kokybė, priklauso nuo ugdymą(si) skatinančios edukacinės motyvuojančios aplinkos 75% bendruomenės narių pritaria, kad yra neišnaudotų veiklos erdvių patalpose, lauko aikštelėje, kurias reikia išnaudoti funkcionaliai pritaikant vaiko kūrybinėms- pažintinėms veikloms.

2014 METŲ ,,PLAČIOJO‘‘ ĮSIVERTINIMO REZULTATAI
2014 metais lapkričio mėnesį įstaigoje vykdytas ,,platusis‘‘ auditas. Įstaigos darbuotojams buvo išdalintos 45 anketos, suskaičiuoti rezultatai, iš kurių matyti, kad geriausiai įstaigoje vertinami šie veiklos rodikliai: ugdymo programos atitiktis valstybės nustatytiems reikalavimams, ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas, sistemingumas, vaiko daromos pažangos vertinimo sistema. Tobulintinais aspektais įvardinti – mokyklos mikroklimatas ir ugdymosi motyvacijos palaikymas.
2015 m. vasario mėn. buvo atliktas išsamus rodiklio mokyklos mikroklimato vertybinis auditas. Tyrime dalyvavo 105 respondentai: ugdytinių tėvai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai, administracijos nariai. Atlikus tyrimą ir apibendrinus rezultatus, galima teigti, kad įstaiga vadovaujasi aukštomis vertybinėmis, moralinėmis ir humanistinėmis nuostatomis. Susitarimai su visais bendruomenės nariais aiškūs, konkretūs ir apibrėžti. 2015 metais įstaigos ,,giluminiam‘‘ auditui pasirinktas veiklos rodiklis ,,ugdymo(si) motyvacijos palaikymas‘‘.

2014 METŲ,, GILUMINIO‘‘ ĮSIVERTINIMO IŠVADOS
2014 m. tobulinti pasirinktas pagalbinis rodiklis ,,Vaiko daromos pažangos vertinimo sistema‘‘(nagrinėjama sritis atitinka 3 vertinimo lygį), ,,Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas, sistemingumas‘‘(nagrinėjama sritis atitinka 3 vertinimo lygį ) ,,giluminis‘‘auditas.
Išanalizavus duomenis, pastebėjome, kad per metus įvyko pokyčiai vaikų pasiekimų ir pažangos vertinime. Parengtas vertinimo grafinis sėkmės ir pažangos išraiškos modelis, ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų (pasiekimų) ir pažangos vertinimo lentelės, , bei naudojimo aprašas. Vertinimo kriterijai parengti, pagal vaiko esmines nuostatas ir gebėjimus ir pasiekimų žingsnius. 95% pedagogų teigia, kad vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimas informatyvus, atspindi vaikų pasiekimų pokyčius.
Išanalizavus antrosios srities pagalbinio rodiklio ,,Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas, kūrybiškumas, sistemingumas‘‘ įsivertinimo duomenis, pastebėjome, kad 80% bendruomenės narių ugdymo organizavimą laiko tikslingu, sistemingu, patobulėjo metodų, būdų taikymo įvairovė. Ugdomosios veiklos esminiu kriterijumi, tampa vaiko poreikiai, iniciatyvumas, kūrybiškumas.
Tobulintinos sritys, atsižvelgiant į pedagogų apklausos rezultatus, tai kad pageidaujama daugiau priemonių ugdomosios aplinkos gerinimui ir ugdymo motyvacijos palaikymui.

2016 METŲ,, GILUMINIO‘‘ Įsivertinimas
Atlikus platųjį auditą 2016 kovo – balandžio mėn. ir apklausus 59 bendruomenės narius, išsigrynino giluminiam auditui 2 kriterijai; 2.2.2 Planavimo procedūrų kokybė, kuri apibrėžia kas ir kiek dalyvauja planuojant vaikų ugdymo procesą, kiek planai yra integralūs ir lankstūs, pasitelkiant vaikų poreikių tenkinimą, organizuojant integruotas veiklas bei analizė, kiek į planavimo procesą įtraukiami kiti bendruomenės nariai.
2016 metų giluminis auditas